Om vandreturene

Gå dig sund med DVL

Vidste du, at gang slanker mere end løb og at gang nedsætter risiko for type 2-sukkersyge? … Ny forskning viser, at lange udmarvende trænings-timer ikke er den eneste vej til en god grundform og en sund krop. Regelmæssige gåture klarer opgaven til perfektion og giver dig masser af lodder i sundheds-lotteriet. Der skal ikke ret meget til, før det virkelig batter. Den helt store fordel opnår du allerede, når du flytter dig udenfor fra sofaens magelighed og begynder at gå.

Se Dansk Vandrelaugs “Gå dig sund”-folder

Kom ud og gå ….

Gå i naturen, gå til møder, gå til venner og veninder, gå i biografen, gå på arbejde og gå, når du kommer hjem. Gang bringer dig tilbage til det, som kroppen er designet til. Din sikre vej til oplevelser, en slank krop uden sygdom og stress, og en hjerne med overskud. De fleste af os sidder ned i flere timer, end vi sover. Men sidde-syge er noget af det farligste for helbredet, endda værre end overvægt. Bevægelse og fysisk aktivitet er omvendt det sundeste du kan byde kroppen. Lige fra vægt og kolesteroltal over blodtryk til humør og hukommelse er der gevinst. Nemt, billigt og uden bivirkninger.

Hvor vandrer vi?

Mange af vores ture har udgangspunkt på Klampenborg St. og går ind i Jægersborg Dyrehave. Vi  går også i andre skove som Gribskov, Hareskoven, Folehaven og Nørreskoven.

Inspiration til turene fås fra fx Naturstyrelsen, der har udgivet vandretursfolderne her:

Dyrehaven   Folehaven Hørsholm   Gribskov   Hareskovene   Nørreskoven ved Furesøen Se flere Vandretursfoldere fra Naturstyrelsen