Om vores vandreture

Begyndertips

Alle er velkomne på vores vandreture. Medlemmer som ikke medlemmer. Vi forventer dog, du melder dig ind efter to til tre prøveture, hvis du fortsat ønsker at gå med os. Det håber vi, du gør. Frisk luft, gode oplevelser, god motion og godt selskab. Så meget får du for pengene. Det er der vist ikke mange fitness centre, som kan slå…

Turlængder

Vores ture har typisk en længde på 10-20 kilometer. Men der er også ture ned til 4 kilomter og op til 30 kilometer. For nogle kommer det som en overraskelse, at det stiller krav til fysikken, hvis man ikke er vant til at gå langt. Er du usikker på, hvor langt du kan gå, så vælg en af de korte eller mellemlange ture til at begynde med. Det eneste, der kan ske, er at du ærgrer dig over ikke at have valgt en længere tur.

Dit udstyr

Hvis du er usikker på om vandring er noget for dig, skal du ikke indlede med at købe udstyr i dyre domme.
Det skal du nok få mulighed for, hvis duførst bliver bidt af det. På din første tur er fodtøjet det vigtigste at fokusere på. Et par gamle kondisko, som du har erfaret, dine fødder har det godt i, er nok til at begynde med. Så kan du senere overveje rigtige vandrestøvler eller -sko, når du finder ud af, hvilken turtype, som passer dig. Husk at tjekke vejrudsigten. Men lad dig ikke skræmme væk af småbyger. Man går sig hurtig tør og varm igen.

Et siddeunderlag kan også være en god ting til pauserne. De kan købes. Men det er lige så fint med et stykke af et gammel liggeunderlag, du har klippet i passende størrelse. Ja selv en plasticpose kan bruges. Vi behøver ikke nævne, at en komfortabel rygsæk er en rigtig god ting at bære sine fornødenheder i.

Mad og drikke

– Uden dette dur vandreren ikke. Du brænder meget energi af på en vandretur. Husk derfor madpakken og gerne lidt frugt eller nødder til at spise undervejs, hvis du er ved at gå sukkerkold. En halv til en hel liter væske er nok til en mellemlang tur. Lidt kaffe/te til pauserne gør også lykke. God fornøjelse.

Så er der kun tilbage at vælge en Vandretur