Vandring på Kongeåstien etape 3
3.etape fra Villebøl til Foldingbro.
Grøn/4-5/13
Kongeåen

Fra mødestedet i Foldingbro bliver vi kørt af Flextrafik (egenbetaling) til startstedet: Villebøl
Hele denne strækning går vi tæt på Kongeåen og oplever landskabet fra ”bagsiden”.
Først på nordsiden gennem en åben flad ådal senere på sydsiden på ådalens skrænter.
Disse skrænter har været umulige at opdyrke og er derfor brugt som fælles græsningsområde –
overdrev som betegner næringsfattig jord med stor biodiversitet.
På strækningen mellem Nielsby og Foldingbro er der en særlig smal ådal med høje skrænter,
her flygtede mange dansksindede over åen under 1. verdenskrig for at undgå tvungen tysk krigstjeneste.
Kort efter Nielsby skal vi holde øje med resterne af en større engvandingskanal.
Det er ikke tilladt at medbringe hund.
Tilmelding senest 01.08. til Sigurd på sms 23819260
For yderligere info: Kongeåstien.dk
Turen er gratis for medlemmer. Som Ikke-medlem kan du gå gratis med på en tur, inden du melder dig ind i Dansk Vandrelaug. Du får første halvår til halv pris = 147,50 kr. (Normalpris 295 kr.).