På Kultorvet 7 midt i København ligger Dansk Vandrelaugs sekretariat. Her sidder følgende fire medarbejdere dagligt.
De får løbende selskab af landsformanden, foreningens mange frivillige og henvendelser fra eksisterende og nye medlemmer samt andre besøgende fra ind- og udland med interesse for vandringen.
Anna-Kathrine Hauborg er leder af sekretariatet i Dansk Vandrelaug.
Som sekretariatsleder har jeg ansvar for den daglige drift i sekretariatet og ledelse af sekretariatets medarbejdere. Derudover medvirker jeg til foreningens fortsatte udvikling i samarbejde med vores Styrelse, vores 21 lokalafdelinger samt vores mere end 600 frivillige.
I lighed med sekretariatets øvrige ansatte servicerer jeg hver dag foreningens mange frivillige og medlemmer.
Jeg er med til at formidle og udvikle kommunikationen indad- og udadtil i organisationen. F.eks. i udarbejdelsen af vores interne nyhedsbrev, DVL-Nyt, der hver måned udsendes til foreningens frivillige, nyhedsbrevet VandreNyt, der hver måned udsendes til alle med interesse for vandring samt produktion og tilrettelæggelse af medlemsbladet, VandreLiv, der udkommer 6 gange om året.
Budgetlægning, økonomistyring, udarbejdelse af regnskaber m.m. er også en del af mit job. Det sker i et tæt samarbejde med foreningens bogholder og gennem møder i økonomiudvalget.
Tilrettelæggelse og deltagelse i Styrelsens årlige møder, landsmødet, to årlige formandsmøder, udvalgsmøder samt evt. andre arrangementer/møder er blandt mine aktiviteter i foreningen. Jeg er foreningens tovholder bl.a. i forhold til de beslutninger, vores Styrelse vedtager.
Udarbejdelse af ansøgninger, indberetning til Danske Mediers oplagskontrol, dialog og samarbejde med eksterne samarbejdspartnere er eksempler på andre dele af mit job.
Som sekretariatsleder løser jeg dels driftsopgaver på gulvet, og dels bidrager jeg til foreningens strategiske arbejde og målsætninger. Kort sagt, jobbet som sekretariatsleder er ikke kedeligt!
Direkte telefon: 3318 1045.
Erik Krogh holder styr på foreningens bogholderi.
Christa Schønberg er kursus- og medlemsadministrator samt redigerer lokalstof til medlemsbladet m.m.
Camilla Dam er kommunikations-medarbejer.
Jeg er engageret i intern og ekstern kommunikation på web, SoMe, papir og i mailchimp-nyhedsbreve.
Undervisning og coaching af de mange frivillige i alt med ord og koder på hjemmesider og i nyhedsbreve hører også til på mit bord.
Jeg fejlfinder og videreudvikler på WordPress-sitet i samarbejde med Peytz & co. og dykker ned i medlemsdatabasens kringelkroge, når det er nødvendigt. Og så tager jeg telefonen på nr. 3318 1046 (mobil 2212 9779).